Öğle Vakti a 13:06
  • Osmaniye
  • Düzce
a

“1500 ARAÇLIK OTOPARK YAPILACAK”

ad826x90

Zonguldak Belediye Başkanı Ömer Selim Alan, Ankara ziyaretleri sonrasında önemli açıklamalarda bulundu.

Başkan Alan, “Zonguldak Limanı kömür depolama alanına 1.500 araçlık otopark yapılacak. Eminönü örneğinde olduğu gibi Balık – Ekmek satış yerleri olacak” dedi. Başkan Selim Alan  “Merkez Çarşı’da Mart 15’ten sonra yıkıma başlanıyor” şeklinde konuştu  Fevkani Köprüsü’nün de kesinlikle yıkılacağını belirten Başkan Ömer Selim Alan ayrıca “Suda yüzde 7 KDV indirimi yaptık” açıklamasında bulundu.  Sahil Projesini yapan firmanın ek süre istediğini belirten Başkan Selim Alan, ancak kısmen sahil parkını hizmete açmak istediklerini söyledi. Halk otobüsü ihalesi ile ilgili bilgi veren Ömer Selim Alan, Salı günü son toplantı yapıp ihale ile ilgili gün alacaklarını belirti. Zonguldak Belediye Başkanı Ömer Selim Alan gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını cevaplayarak şunları söyledi;

ANKARA ZİYARETİMİZ VERİMLİ GEÇTİ

3 günlük bir Ankara ziyaretimiz oldu. Kilimli Belediye Başkanımız Kamil Altun’la beraber Ankara’ya gittik. Hem TOKİ’de hem Çevre Bakanlığındaki müdürlüğünde hemde Milli Emlak Genel Müdürlerimizle Altyapı Kentsel Genel Müdürlüğü olsun ziyaretlerimiz oldu. Zonguldaklı hemşehrilerimizi orada ziyaret ettik. Daha önce bizleri ziyaret eden Çalışma Bakanımız Faruk Özçelik, beyefendiye iadeyi ziyarette bulunduk. Özel Kalem Müdürümüz Güray beye ziyarette bulunduk. Perşembe günü Cumhurbaşkanımızın Başkanlığında Genişletilmiş İl Başkanları toplantısı vardı. Bir gün önce testlerimizi verip toplantıya katılıp işlerimizi btirip Zonguldak’a döndük. Koronavirüs testi pozitif çıkan İl Genel Meclis Başkanımız Necdet Karaveli, Kadın Kolları Başkanımız Ayşe Erbay’a acil şifalar diliyorum. Onlar bu sebeple toplantıya katılamadılar. Bizde toplantıya katıldıktan sonra Zonguldak’a döndük. Verimli bir Ankara ziyareti oldu. 1 aydır malum Ankara’ya gidemedik. 22 Ocak’da Cumhurbaşkanımızı ağırlayacaktık ertelendi. Daha sonra da koronavirüs nedeniyle gelemedi. Bu süreçte Zonguldak’ta kaldık. Çevre Bakanlığımız ve Toki ile işlerimiz vardı. Hızlandırdık ve olumlu şekilde kente döndük.

SAHİL PARK PROJESİNİ YAPAN FİRMA EK SÜRE İSTİYOR AMA BİZ KISMEN DE OLSA AÇMAK İSTİYORUZ

Toki ile ilgili yetkili arkadaşlarla konuştuk. Çok ufak tefek şeyler kaldı aslında. Tabi ki arkadaşların yine talepleri var. Uzatmayla ilgili. Onunla ilgili net bilgiyi öğrenemedim. Biz kısmi kabul isteyerek açılmasını istedik. Onlarda uygun gördüler. Önümüzde ki hafta ben yine Ankara’da olacağım. Onla ilgili net tarihi vererek kısmi kabul yapıp artık biran evvel orada arkadaşlarımızı biran önce eski günlerde olduğu gibi oturup çay kahve içip nefes almasını istiyoruz. Çünkü uzadı süre. Bizlerde muzdarabiz. Vatandaşımız da bende sabırsızlanıyorum. Ama Mart sonunda orayı rahat rahat kullanabileceğiz. Net birşey söyleyemedi bana daire başkanımız. Toki’nin 800’e aşkın şantiyesi var. Tek mürferit kararlar verilmiyor. Genel’i kapsıyor. Onu da artık Toki Başkanımız değerlendirecektir. Haftaya genel cevap verebileceğim.

SUDA YÜZDE 7 KDV İNDİRİMİNİ BAŞLATTIK

Su indirimini Cumhurbaşkanımız haftalık olağan toplantısında bize zaten Çarşamba günü yüzde 7’lik Kdv indirimini yüzde 1’e başlatmıştık. Yüzde 7’lik indirim gelmiş oldu.

MERKEZ ÇARŞISI MART 15’E KADAR BOŞALTILACAK VE YIKIM HEMEN GERÇEKLEŞECEK

Merkez Çarşısı riskli yapı olarak tescillenmişti. Tapuya’da işlendi. Tüzel kişilik bir dernek var. Oradaki arkadaşlarımızla da görüştük. Mart’ın 15’inden sonra hemen yıkmayı düşünüyoruz. Süreç tamamlandı. Zaten çok az arkadaşımız orada ticaretine devam ediyor. Mart 15’e kadar onlar da boşaltacaklar. Yıkım hemen gerçekleşecek.

FEVKANİ KÖPRÜSÜNÜ KESİNLİKLE YIKACAĞIZ, OTTÜ AKADEMİSYENLERİ KÖPRÜYE ÇÜRÜK RAPORU VERDİ

Köprüyle ilgili de artık şartname’yi hazırlıyoruz. Yıkım şartnamesini. ODTÜ tarafından bir rapor sunuldu. Oda bize Çevre İl müdürlüğümüze iletildi. Riskli yapı olarak kabul edildi. Bazen duyuyorum. Hocam yapma yıkma diye. Fevkani köprüsünün yıkımı Ömer Selim Alan’ın tasavvufunda değil. Burada çok büyük bir risk var. Meydana gelebilecek bu riski hiç birimizin kestirmesi mümkün değil. Biz böyle bir risk olduğu için çevre bakanlığımızla O‭DTÜ’de ki profesör hocalarımız rica ettiler. Detaylı bir köprü analizi yapıldı. Köprünün güçlendirilmesi bile söz konusu değil. En acil şekilde yıkılması gerek. Mart ayı içerisinde köprü altı esnafımızla konuşacağız. Onları davet edeceğiz. Onlara kira yardımı sağlanacak. İş Merkezi projemizi de en kısa zamanda bitirmeyi planlıyoruz. İş Merkezin’de onların bir ayrıcalığı olacak. Hiç bir arkadaşımızı mağdur etmek istemiyoruz. Onlara söz verdik. Köprü için 4-5 ay arkadaşlarımıza süre tanıyıp ticaretlerini tamamlayıp boşaltılmalarını isteyeceğiz. Ağustos 15’i geçmemek istiyoruz. Yaptığımız görüşmeler o. Yıkımda 1 ay sürecek. Sonra altyapı üst yapı bağlantı yolları bunları alternatifini düşünmek istiyoruz. Bir daha ki döneme bu sorunu çözmek istiyoruz.” dedi.

ZONGULDAK LİMANI KÖMÜR DEPOLAMA ALANINA 1500 ARAÇLIK OTOPARK YAPILACAK

EMİNÖNÜ ÖRNEĞİNDE OLDUĞU GİBİ BALIK EKMEK SATIŞ YERLERİ OLACAK

Geçiçi olarak balıkçı arkadaşlara bir iki yer kafamızda var. görüşüyoruz. İnşallah bunu da tez zamanda gündeme alacağız. Malum hepimizin bildiği otopark sorunu var. Hemen belediyemizin yanındaki otopark belli. 390 araç alıyoruz. İş Merkezi hemde lavuar alanı kullanıyorduk otopark olarak. Limanda kömür depolama olarak kullandığımız yer var. 4 Haziran’da Cumhurbaşkanımız çarşıya geldiğinde kendilerine arz etmiştik. Enerji Bakanımızla’da bunu konuştuk.  Milletvekillerimiz de bunu Ankara’da tekrara gündeme getirdiler. Bizde Milletvekillerimizle biraya geldiğimizde tekrar öne alınmasını istedik. Orada 24 dönümlük bir arazi var. Orayı otopark olarak halkın kullanımına açtığımız zaman inşallah orayla ilgili planlama yapılana kadar herhalde bu dönem yetişmesi mümkün değil. En az 2-3 bir otopark derdimiz olmaz. Bu süreçte diğer otopark yapmak istediğimiz alanların  planlarını yapmak istiyoruz. Çünkü çarşıya 2 dakika mesafede otoparkımız olursa 1.500 kapasiteli otoparkımız olur. Ve ilerleyen zamanlarda balıkçı kardeşlerimizle konuşmuştuk. Sizlerde biliyorsunuz İstanbul başta olmak üzere diğer sahillerde deniz kenarın da oluyorlar balıkçılar. Eminönü gibi ya da sahilde rahatça vatandaşa balık satabileceği çok rahat ulaşabileceği ve yemek yiyebileceği ortamlar olmasını hayal ediyoruz.

SALI GÜNÜ HALK OTOBÜSÜ İHALE ŞARTNAMESİ HAZIRLANACAK

Salı günü şartname hazır gibi. Salı günü net tarihi alacağız. Arkadaşlarımızla son kez biraya geleceğiz.Çünkü çeşitli modeller üzerine konuştuk. Zonguldak’a uyarlamaya çalıştık. Olumsuz bir duruş yok. Son kezs görüşüp idari olarak bir karar verip net tarih alacağız. İhale her şekilde yapmak zorundayız. Tabi ki dolmuşçu arkadaşlarımızın da buna girme hakkı var. Koperati olarak. Biz arkadaşlarımızın elini rahatlatmak için ihale süresini uzattık. Hemde araçların yaşını biraz daha uzattık. Yasa gereği görev süresimizde çok aşmaması gerekiyor. Yasal mevzuaat var. O yüzden biran önce bunu tamamlamamız gerekiyor. Biz ne kadar uzun süre yaparsak vatanadaşın da yatırım yapması gerekiyor. Biz 10 yıl gibi birşey düşünüyoruz. Son kararı Salı günü karar vereceğiz. Artık şu halk otobüsü sorunu Zonguldak’ın gündeminden çıksın.