reklam
reklam
Lens Medya Haber KDZ. EREĞLİ DOKTOR HASAN ÜŞÜMÜŞ’TEN 11 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUN TEDAVİ SÜRECİYLE İLGİLİ AÇIKLAMA

DOKTOR HASAN ÜŞÜMÜŞ’TEN 11 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUN TEDAVİ SÜRECİYLE İLGİLİ AÇIKLAMA

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde 1 Haziran’da bisiklet kazası geçiren 11 yaşındaki E.A.’nın Echomar Hastanesi’ndeki tedavi süreciyle ilgili açıklama yapan Pratisyen Hekim Hasan Üşümüş, görevini uzman hekimin değerlendirmesi doğrultusunda yerine getirdiğini söyledi. Üşümüş, olayın ardından hastane yönetimi tarafından işine son verildiğini belirtti.

Okunma Süresi: 3 dk

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde 1 Haziran tarihinde bisikletiyle kaza yapan 11 yaşındaki E.A.’nın ambulansla götürüldüğü Echomar Hastanesi Acil Servisi’nde görev yapan Pratisyen Hekim Hasan Üşümüş, basında yer alan haberler ve ailenin iddiaları üzerine açıklama yaptı.

Olay günü acil serviste nöbetçi olduğunu belirten Üşümüş, çocuğun hastaneye getirilmesinin ardından gerekli müdahalelerin yapıldığını ve karın tomografisinin çekildiğini ifade etti.

“TOMOGRAFİ SONUÇLARINI UZMAN HEKİME GÖNDERDİM”

Üşümüş, çekilen tomografi görüntülerini hastanede görev yapan Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Barbaros Hayrettin Tabak’a gönderdiğini söyledi.

Uzman hekimin değerlendirmesi doğrultusunda hareket ettiğini savunan Üşümüş, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Çekilen tomografi sonuçlarını hastanemizin genel cerrahi uzmanı Op. Dr. Barbaros Hayrettin Tabak’a gönderdim. Kendisi, hastanın eve gönderilebileceğini ve ertesi gün polikliniğe gelmesi gerektiğini söyledi. Bu alanda uzman olan kendisi olduğu için ben de hasta yakınlarına durumu anlattım. Görüntülerde herhangi bir sıkıntı görülmediğini ve ertesi gün poliklinik kontrolüne gelmeleri gerektiğini söyledim.”

“UZMAN HEKİMİN KARARI DOĞRULTUSUNDA HAREKET ETTİM”

Pratisyen hekim olarak hastanın sevk edilmesi konusunda tek başına karar veremeyeceğini ileri süren Üşümüş, hastanede ilgili branşta uzman doktor bulunduğunu kaydetti.

Üşümüş, “Genel cerrahi uzmanı hastanın sevk edilmesini söyleseydi sevk işlemini yapardım. Özel hastanelerde ilgili branşta doktor bulunmaması halinde sevk işlemi yapılabiliyor. Ancak bizim hastanemizde genel cerrahi uzmanı bulunuyordu. Ben de uzman hekimin değerlendirmesi doğrultusunda hareket ettim” dedi.

Hasta yakınlarına tedaviyi reddetmeleri halinde başka bir sağlık kuruluşuna gidebileceklerini söylediğini de belirten Üşümüş, ailenin tedaviyi reddettiğine ilişkin belge imzalamadığını ifade etti.

“İKİ SAAT SONRA BAŞHEKİM ARADI”

Yaklaşık iki saat sonra hastanenin başhekimi Nevzat Çimenoğlu’nun kendisini aradığını ve hastanın sevk edilmesini istediğini anlatan Üşümüş, süreçte sorumluluğun kendisine yüklendiğini savundu.

Üşümüş, “Yetkisi bulunan kişilerin görevlerini yerine getirmemesi sonrasında hasta yakınları şahsımı suçladı. Ben görevimi yerine getirdim. Genel cerrahi uzmanı ne söylediyse onu uyguladım” ifadelerini kullandı.

“OLAYIN FATURASI BANA KESİLDİ”

Olayın ardından Echomar Hastanesi yönetimi tarafından işine son verildiğini açıklayan Üşümüş, kararın haksız olduğunu ileri sürdü.

Üşümüş açıklamasında, “Bu olayın ardından hastane yönetimi işime son verdi. Anlayacağınız, olayın faturası bana kesildi. Ben 39 yıllık hekimim. Meslek hayatım boyunca herhangi bir hatam ya da yüz kızartıcı bir suçum olmadı. Özel Level Hastanesi’nde de uzun yıllardır çalışıyorum ve burada herhangi bir sorun yaşamadım” dedi.

HUKUKİ SÜREÇ BAŞLATACAĞINI AÇIKLADI

Hakkındaki iddialara karşı hukuki haklarını kullanacağını belirten Hasan Üşümüş, “Yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla hukuki haklarımı sonuna kadar kullanacağımı kamuoyuna bildiririm” ifadelerini kullandı.

Doktor Hasan Üşümüş’ün açıklamalarında adı geçen hastane yönetimi ile diğer sağlık çalışanlarından konuya ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı.

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *