reklam
reklam
Lens Medya Haber ZONGULDAK Hizmet belediyesi bitti, vitrin belediyeciliği başladı

Hizmet belediyesi bitti, vitrin belediyeciliği başladı

Zafer Partisi Zonguldak İl Başkanı Oğuzhan Turhan, Zonguldak Belediye Başkanı Tahsin Erdem’in yönetim anlayışını sert sözlerle eleştirdi. Belediyenin yol, çöp ve ulaşım gibi temel sorunlardan uzaklaştığını savunan Turhan, “Belediye iş yapar, iş çevirmez” dedi. Turhan ayrıca Milli Egemenlik Caddesi’nin isminin neden değiştirildiğinin kamuoyuna açıklanmasını istedi.

Okunma Süresi: 5 dk

Zafer Partisi Zonguldak İl Başkanlığı tarafından düzenlenen haftalık gündem değerlendirme toplantısında, kentin sorunları ve Zonguldak Belediyesi’nin çalışmaları ele alındı.

Toplantıda konuşan Zafer Partisi Zonguldak İl Başkanı Oğuzhan Turhan, Belediye Başkanı Tahsin Erdem ve belediye yönetimini hedef aldı. Turhan; kentte yol, çöp, ulaşım ve altyapı sorunlarının devam ettiğini belirterek belediyenin temel görevlerini geri plana attığını ileri sürdü.

Belediye yönetiminin hizmet üretmek yerine kamuoyunda olumlu bir görüntü oluşturmaya çalıştığını iddia eden Turhan, ekonomik uygulamalardan personel alımlarına, esnafla iletişimden cadde isimlerinin değiştirilmesine kadar birçok konuda eleştiriler yöneltti.

“HİZMET BELEDİYESİ GİTTİ, VİTRİN BELEDİYESİ GELDİ”

Zonguldak Belediyesi’nin asli görevlerinden uzaklaştığını savunan Turhan, belediyenin lokanta, kıraathane, kasap, market, ekmek satışı ve çay bahçesi işletmeciliği gibi alanlara yöneldiğini söyledi.

Belediyenin önceliğinin ticari işletmeler açmak değil, vatandaşların günlük hayatını doğrudan etkileyen sorunları çözmek olması gerektiğini belirten Turhan, şu ifadeleri kullandı:

“Son dönemde Erdemler ailesi ve yandaşları tarafından belediyecilik hizmetlerinin asli görevlerinden uzaklaştırıldığını görüyoruz. ‘Erdemler Belediyeciliği’; lokanta, ekmek satışı, kıraathane, kasap, market, işportacılık ve çay bahçesi işletmeciliği gibi geniş bir yelpazeye yöneldi. Zonguldak’ta hizmet belediyesi gidiyor, yerine vitrin belediyesi geliyor. Belediye iş yapar, iş çevirmez.”

Turhan, belediyenin enerjisini işletmecilik faaliyetleri yerine bozuk yolların onarılması, çöp sorununun çözülmesi, ulaşım sisteminin iyileştirilmesi ve mahallelerdeki altyapı eksikliklerinin giderilmesi için kullanması gerektiğini ifade etti.

SU ZAMLARINI HATIRLATTI

Belediye yönetiminin 2026 yılında suya zam yapılmadığı yönündeki açıklamalarını da eleştiren Turhan, önceki dönemde su tarifelerine yüksek oranlarda artış yapıldığını öne sürdü.

Konutlarda ve iş yerlerinde uygulanan artışların vatandaşların bütçesine ağır bir yük getirdiğini savunan Turhan, belediyenin “zam yapmadık” açıklamasının geçmişte yapılan artışları ortadan kaldırmadığını söyledi.

Turhan şöyle konuştu:

“Erdemlerin Belediyesi’nin ilk yılında suya konutlarda yüzde 259, iş yerlerinde ise yüzde 307 zam yapıldı. Vatandaşın cebine üç kat yük bindirildi, bunu unutmadık. Şimdi 2026 yılında çıkıp ‘zam yapmadık’ demeniz kimseyi kurtarmaz. Dün bindirdiğiniz ağır yük hâlâ vatandaşın omzunda duruyor.”

Yüksek su faturalarının özellikle dar gelirli vatandaşları ve küçük esnafı zorladığını belirten Turhan, “Önce vatandaşın cebini boşalt, ardından ‘zam yapmadım’ diyerek hizmet yaptığını iddia et. Bu aklı Zonguldak yemez” ifadelerini kullandı.

“SAHADA DERT ÇOK, BAŞKANDA ÇÖZÜM YOK”

Belediye ile vatandaşlar ve meslek grupları arasındaki iletişimin yeterli düzeyde olmadığını öne süren Oğuzhan Turhan, mahallelerdeki sorunların yönetime sağlıklı biçimde aktarılamadığını söyledi.

Yerel esnaf, mahalle muhtarları, balıkçılar, pazarcılar ve şoför esnafıyla düzenli ve etkili bir iletişim mekanizması kurulmadığını iddia eden Turhan, belediyenin iletişim kadrosunun çalışmalarını da eleştirdi.

Turhan, belediyede görev yaptığı belirtilen iletişim ekibinin hangi amaçla oluşturulduğunun açıklanması gerektiğini ifade ederek şunları söyledi:

“Yerel esnaf, muhtarlar, balıkçılar, pazarcılar ve şoför esnafıyla sağlıklı bir iletişim mekanizması işletilmiyor. Vatandaş derdini kime anlatacağını bilmiyor. Peki, belediyedeki 10 kişilik iletişim ekibi neden var? Sahada dert çok, başkanda çözüm yok.”

PERSONEL ALIMLARI VE ÖDEMELERİ GÜNDEME GETİRDİ

Zonguldak Belediyesi’ndeki personel politikalarına ilişkin eleştirilerde de bulunan Turhan, işe alımlarda liyakat ilkesinin gözetilmediği yönünde kamuoyunda ciddi iddiaların bulunduğunu söyledi.

Çalışanların ikramiyeleri ile bazı hak ediş ödemelerinde gecikmeler yaşandığını öne süren Turhan, belediye yönetiminin bu konularda açık ve şeffaf bir bilgilendirme yapması gerektiğini belirtti.

Turhan, personel alımlarında hangi kriterlerin uygulandığının ve belediyenin mevcut personel giderlerinin kamuoyuyla paylaşılmasını istedi. Çalışanların haklarının zamanında ödenmesinin belediye yönetiminin temel sorumluluklarından biri olduğunu vurguladı.

“MİLLİ EGEMENLİK CADDESİ’NİN İSMİ NEDEN DEĞİŞTİRİLDİ?”

Oğuzhan Turhan’ın açıklamasında en fazla dikkat çeken konulardan biri de Milli Egemenlik Caddesi’nin isminin değiştirilmesine ilişkin tartışmalar oldu.

Zonguldak Belediye Meclisi’nde alınan kararla caddenin isminin değiştirilmesine tepki gösteren Turhan, kararın kentin tarihi ve toplumsal hafızası açısından değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Zonguldak’ın kurtuluş yıl dönümü öncesinde böyle bir karar alınmasını eleştiren Turhan, Belediye Başkanı Tahsin Erdem’in kamuoyuna açıklama yapması gerektiğini ifade etti.

Turhan şunları söyledi:

“Zonguldak’ın kurtuluş yıl dönümü öncesinde, Zonguldak Belediye Meclisi’nde bu şehrin en önemli sembollerinden biri olan Milli Egemenlik Caddesi’nin ismi neden değiştirildi? Zonguldaklılara bunu anlatmak zorundasınız. Sizin ‘Milli Egemenlik’ kavramıyla ne alıp veremediğiniz var?”

Cadde ve sokak isimlerinin yalnızca tabelalardan ibaret olmadığını belirten Turhan, bu isimlerin kentin tarihi, kültürü ve ortak hafızasının bir parçası olduğunu dile getirdi.

“BU KARARDAN BİR AN ÖNCE DÖNÜLMELİDİR”

Milli Egemenlik Caddesi’yle ilgili kararın yeniden değerlendirilmesini isteyen Turhan, belediye yönetiminin şehir hafızasını ilgilendiren konularda geniş bir kamuoyu değerlendirmesi yapması gerektiğini söyledi.

Turhan, “Şehir hafızasını ilgilendiren bu karardan bir an önce dönülmelidir. Sayın Erdem, bu şehirde tek başına karar yok, milletsiz iş olmaz” dedi.

Kentte yaşayan vatandaşların görüşü alınmadan yapılan isim değişikliklerinin yeni tartışmalara neden olacağını savunan Turhan, belediyenin karar alma süreçlerinde katılımcılık ve şeffaflık ilkelerine daha fazla önem vermesi gerektiğini ifade etti.

ERDEM’E TEMEL BELEDİYECİLİK ÇAĞRISI

Zafer Partisi olarak Zonguldak halkının menfaatlerini savunmaya devam edeceklerini belirten Oğuzhan Turhan, belediye yönetiminin bütün uygulamalarını yakından takip edeceklerini söyledi.

Eleştirilerinin siyasi tartışma oluşturmak amacı taşımadığını ifade eden Turhan, amaçlarının belediyenin asli görevlerine dönmesini sağlamak olduğunu belirtti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *