Haziran ayının son günlerinde hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte Zonguldak merkez ve ilçelerindeki hastanelerin acil servislerinde hasta yoğunluğu oluştu.
Hem yetişkinlerde hem de çocuklarda görülen rahatsızlık nedeniyle çok sayıda vatandaş hastanelere başvurdu. Yoğunluk, bazı acil servislerde yatak ve serum kapasitesini zorladı.
HASTALARIN ŞİKÂYETLERİ BENZER
Hastanelere başvuran vatandaşların büyük bölümünde benzer belirtilerin görüldüğü öğrenildi. En sık karşılaşılan şikâyetler arasında ani başlayan mide bulantısı, şiddetli kusma, yüksek ateş, ishal, halsizlik ile kas ve eklem ağrıları yer aldı.
Özellikle kusma ve ishal nedeniyle vücutta sıvı kaybı oluştuğu, çocuklar ile yaşlıların bu durumdan daha fazla etkilendiği belirtildi.
“GİZLİ BİR SALGIN MI VAR?” ENDİŞESİ
Aynı belirtilerle hastaneye başvuranların sayısının artması vatandaşlarda endişeye yol açtı. Acil servislerdeki yoğunluğu gören vatandaşlar, kentte bulaşıcı bir hastalığın yayılıp yayılmadığını sorgulamaya başladı.
Ancak Zonguldak’ta bir salgın bulunduğuna ilişkin yetkili kurumlardan yapılmış resmî bir açıklama bulunmuyor.
SICAK HAVALARLA BİRLİKTE RİSK ARTTI
Yaz aylarında mide ve bağırsak enfeksiyonlarının daha sık görülebildiği biliniyor. Artan hava sıcaklıkları nedeniyle uygun şartlarda saklanmayan ve hızlı bozulan gıdalar, kaynağı bilinmeyen içme suları, hijyen koşulları ve kalabalık ortamlarda bulaşan mevsimsel virüsler olası nedenler arasında gösteriliyor.
Vatandaşların gıda ve su tüketiminde dikkatli olması, açıkta satılan ürünlerden kaçınması ve kişisel hijyen kurallarına uyması önem taşıyor.
Uzun süren yüksek ateş, durmayan kusma, şiddetli ishal, bilinç bulanıklığı ve ciddi sıvı kaybı belirtileri yaşayanların sağlık kuruluşlarına başvurması gerekiyor.