Zonguldak’ta bazı mahallelerde yaşanan çöp toplama sorunu vatandaşların tepkisini çekmeye devam etti. Karaelmas Mahallesi Begonya Sokak’ta bulunan çöp konteynerlerinin ağzına kadar dolmasına rağmen uzun süre boşaltılmadığı öne sürüldü.
KONTEYNERLER AĞZINA KADAR DOLDU
Dün akşam saatlerinde Begonya Sokak’ta çekilen görüntülerde, çöp konteynerlerinin tamamen dolduğu ve atıkların konteynerlerin çevresinde biriktiği görüldü. Konteynerlerde yer kalmaması nedeniyle bazı vatandaşlar, evsel atıklarını yere bırakmak zorunda kaldı.
Saatler boyunca toplanmadığı belirtilen çöpler, sıcak havanın da etkisiyle çevreye kötü koku yaydı. Sokakta oluşan görüntü kirliliği mahalle sakinlerinin tepkisine neden oldu.
KÖTÜ KOKU MAHALLEYİ SARDI
Çöp yığınlarının özellikle akşam saatlerinde çevreyi olumsuz etkilediğini belirten vatandaşlar, konteynerlerin düzenli olarak boşaltılmadığını savundu. Sokak hayvanlarının poşetleri parçalaması hâlinde çöplerin daha geniş bir alana yayılabileceğine dikkat çeken mahalle sakinleri, sağlık ve hijyen açısından da endişe yaşadıklarını ifade etti.
Vatandaşlar, yalnızca Begonya Sokak’ta değil, kentin farklı mahallelerinde de benzer görüntülerin yaşandığını ileri sürdü. Çöp toplama hizmetlerinin aksamasının artık geçici bir sorun olmaktan çıktığını belirten mahalle sakinleri, belediyenin toplama programını yeniden düzenlemesini talep etti.
“AYLARDIR ÇÖP SORUNU ÇÖZÜLMEDİ”
Yaşanan duruma tepki gösteren vatandaşlar, Zonguldak Belediye Başkanı Tahsin Erdem’e seslenerek şu ifadeleri kullandı:
“Aylardır bir çöp sorunu çözülemedi. Her yer çöp içinde. Bu mu Erdemli belediyecilik? Tahsin Başkan göreve geldiğinden beri bu kriz bitmedi. Daha önce böyle bir sorun yaşamıyorduk. Başkan Erdem’in işçi alımı tartışmalarından kafasını kaldırıp mahallelerde yaşanan sorunlarla ilgilenmesini bekliyoruz.”
“YOLLARA HASRETİZ, MAHALLELER DE ÇÖP İÇİNDE”
Mahallelerde yol, temizlik ve altyapı sorunlarının biriktiğini dile getiren vatandaşlar, belediye yönetiminin asli hizmetlere ağırlık vermesi gerektiğini söyledi.
Tepkilerini sürdüren mahalle sakinleri, “Bu sorunlar çözülmezse seçim zamanı kapımıza oy istemek için gelmesinler. Yola zaten hasret kaldık, bir de mahallelerimiz çöp içinde. Böyle belediyecilik olmaz. Temizlik hizmetinin düzenli ve zamanında yapılmasını istiyoruz” dedi.
BELEDİYEYE ÇAĞRI: KALICI ÇÖZÜM BULUNSUN
Vatandaşlar, çöp konteynerlerinin belirli saatlerde ve düzenli şekilde boşaltılmasını, yoğun kullanılan noktalara ilave konteynerler yerleştirilmesini ve temizlik ekiplerinin mahallelerde daha sık denetim yapmasını istedi.
Karaelmas Mahallesi sakinleri, çöp yığınlarının daha fazla büyümeden kaldırılmasını ve benzer görüntülerin yeniden yaşanmaması için kalıcı bir çalışma başlatılmasını bekliyor.