Zonguldak’ta hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte serinlemek için Kızlar Plajı’na giden vatandaşlar, gördükleri manzara karşısında büyük şaşkınlık yaşadı.
Plaja gelen vatandaşlar, deniz yüzeyinde çok sayıda çöp ve çeşitli atıkların biriktiğini fark etti. Kıyıya kadar ulaşan kirlilik, hem kötü bir görüntü oluşturdu hem de denize girmek isteyen vatandaşlarda sağlık endişesine neden oldu.
DENİZE GİRMEKTE TEREDDÜT ETTİLER
Denizin üzerinin çöp ve kirle kaplandığını gören bazı vatandaşlar denize girmekten vazgeçerken, bazıları ise uzun süre kıyıda bekleyerek kirliliğin dağılmasını bekledi.
Özellikle çocuklarıyla birlikte plaja gelen aileler, denizdeki atıkların insan sağlığı açısından risk oluşturabileceğini belirterek yetkililerin konuya müdahale etmesini istedi.
Vatandaşlar, yaz sezonunda yoğun olarak kullanılan Kızlar Plajı’nın düzenli şekilde kontrol edilmesi gerektiğini ifade etti.
“BU MANZARA ZONGULDAK’A YAKIŞMIYOR”
Denizdeki kirliliğe tepki gösteren vatandaşlar, Zonguldak’ın sahillerinin korunması gerektiğini belirtti.
Vatandaşlar, “Serinlemek ve güzel vakit geçirmek için plaja geldik. Ancak denizin üzerinin çöp ve kir içinde olduğunu gördük. Denize girmekle girmemek arasında kaldık. Böyle bir manzara Zonguldak’a yakışmıyor. Bu soruna geçici değil, kalıcı bir çözüm bulunmalı” ifadelerini kullandı.
DENİZ TEMİZLEME ARACI İSTEDİLER
Kirliliğin yalnızca kıyıdan yapılacak çalışmalarla tamamen temizlenemeyeceğini savunan vatandaşlar, deniz yüzeyindeki atıkların toplanması için “Deniz Kızı” olarak bilinen deniz temizleme aracının kullanılmasını istedi.
Yetkililere çağrıda bulunan vatandaşlar, özellikle yaz aylarında plajlar ve sahil şeridinde düzenli temizlik yapılması gerektiğini söyledi.
Vatandaşlar, deniz temizleme aracının belirli aralıklarla Kızlar Plajı ve çevresinde çalışma yapmasının kirliliğin büyümesini engelleyebileceğini dile getirdi.
“YAKINDA DENİZE GİRMEK İMKÂNSIZ HALE GELECEK”
Denizlerdeki kirliliğin her geçen gün arttığını savunan vatandaşlar, gerekli önlemlerin zamanında alınmaması halinde Zonguldak sahillerinde denize girmenin giderek zorlaşacağını belirtti.
Çevre kirliliğine karşı denetimlerin artırılmasını isteyen vatandaşlar, denize ve kıyılara çöp atan kişilere karşı da caydırıcı yaptırımlar uygulanması gerektiğini ifade etti.
